Archieven
Notice: Uninitialized string offset: 0 in /mnt/bs1/www/vhosts/nopanic.nl/httpdocs/wp-content/themes/blacksheepz-media/archive.php on line 71

Notice: Trying to get property 'name' of non-object in /mnt/bs1/www/vhosts/nopanic.nl/httpdocs/wp-content/themes/blacksheepz-media/archive.php on line 71

Laat je e-mail tot leven komen met een animated GIF

De animated GIF. Decennia lang bestond elke animatie op internet uit dit bestandsformaat. Door zijn compressie, ondersteuning van transparantie en de mogelijkheid om meerdere afbeeldingen in één bestand te bewaren, werden alle bewegende banners, knipperende lichtjes en draaiende logo’s opgeslagen als animated GIF. Tegenwoordig is het een uitstervend soort. De mogelijkheden van de GIF zijn […]

Introductie Venz Chocopasta

Op een mooie dag in mei kregen we de vraag om te helpen bij de uitrol van de nieuwe introductiecampagne ‘Smeren of strooien’ van Venz. Hiermee wilden ze chocopasta introduceren naast de bestaande hagelslag. Venz is onderdeel van The KraftHeinz Company. Daaronder vallen ook A-merken als Heinz, De Ruijter, Karvan Cévitam, Honig, Wijko, Brinta en […]

Lucht verkopen is topsport

Eind 2012 zaten we aan tafel met Hugo Hemel, Marketing Manager EMEA van AAF International. Hij vertelde ons dat AAF producent is van luchtfilters en dat ze ruimtes voorzien van goede luchtfiltratie. Hun portfolio bestaat uit vliegvelden, hotels, laboratoria, winkelcentra, etc. Luchtfiltratie, vroeg ik mij af, hoe ingewikkeld kan dat zijn. Als ik in Hoog […]

Positionering Keola als Nederlands e-bikemerk

Nederland is het enige land ter wereld met meer fietsen dan inwoners. Ons vlakke landschap met korte afstanden en een uitgebreide infrastructuur aan fietspaden vraagt om het gebruik van de populaire tweewieler. Wij zijn ook een van de weinige landen waarbij het merendeel van de fietsen bestaat uit stads- en toerfietsen. De comfortabele rechte zithouding […]

Packagedesign: Jozo zout shaker in een ‘fun’ sleeve

Uit den ouden doosch. Zo mag je deze case wel bestempelen. We schrijven het jaar des Heeren, 2013. We werken voor een aantal divisies van AkzoNobel, waaronder ook Jozo Salt. Er liggen in de schappen van de supermarkten een scala aan Jozo zout producten. Grote shakers, kleine shakers, voor naturel zout tot kaliumzout, voorverpakte molens en […]

Blow-ups: hoe groot mag het zijn?

Bij de introductie van een nieuw product of andere verpakking zoeken onze klanten vaak naar een originele manier om de aandacht te krijgen. Een van die manieren is het ‘opblazen’ van het product of de verpakking tot een formaat waar niemand meer omheen kan. Dat klinkt simpel en gemakkelijk, maar het is toch meer dan […]

Illustratie Piazza d’Oro

Jacobs Douwe Egberts vroeg ons enige tijd geleden om voor Piazza d’Oro (één van hun merken) te helpen bij de ontwikkeling van een canvasdoek voor lunchroom De Drie Graefjes in Amsterdam. De vraag was in eerste instantie om een bestaande afbeelding aan te passen met Photoshop. Het bleek al snel dat de resolutie veel te […]

Packagedesign voor Belgische Bieren

Er zijn mailtjes die je doen opspringen van je stoel en je een klein vreugdedansje laten doen. Dit was zeker het geval bij de vraag van de Kikvorsch of ik zin had om de ‘Belgische bieren’ geschenkkoffer wilde restylen. Naast het feit dat deze verpakking al zo’n dertig jaar meegaat, ben ik ook niet vies […]

Jacobs Douwe Egberts Saleskit. Dat is nu zo’n typische No Panic klus.

Soms vragen mensen wel eens aan mij, ‘wat is nou een typische klus voor No panic?’ Vaak gebruik ik deze case dan als voorbeeld. Hier zit alles in waar we goed in zijn. Al enige tijd werken we voor Jacobs Douwe Egberts (JDE),zowel voor de professionele als voor de exporttak. Voor export mochten we een […]

Nieuwe website Dutch Tribes Furniture

In 2018 richtten Peter en Remko Dutch Tribes op om retailers te ondersteunen met de ontwikkeling en productie van meubels. De vrolijke combinatie van de commerciële verkoper en de creatieve inkoper zorgde al snel voor gesprekken met geïnteresseerde partijen. Met hun jarenlange ervaring kunnen ze rekenen op het vertrouwen van oude contacten, maar voor afspraken […]