Hi, leuk dat je even tijd neemt voor een 10 Minute Break met mij. Ik ben Inge en al bijna onderdeel van het meubilair van No Panic. Maar, voor degene die mij niet kennen… Inmiddels al ruim 11 jaar grafisch vormgever bij No Panic. En nog steeds elke dag met plezier naar mijn werk, al was die afstand de afgelopen maanden wel erg kort naar ‘kantoor’. Of zoals ik het zelf liever noem ‘No Panic, locatie: Houten’.

Het thuiswerken gaat best heel erg goed, en eigenlijk gaat alles ook gewoon door. Ik denk dat we inmiddels, na zo’n 3 maanden thuiswerken wel kunnen zeggen dat onze klanten over het algemeen eigenlijk geen verschil merken van het feit dat iedereen thuiswerkt. Dat is natuurlijk ook juist precies wat wij willen, we willen klanten blijven ontzorgen of we dat nou vanuit Amersfoort doen of iedereen vanuit huis.

Al moet ik ook wel eerlijk toegeven dat ik mijn collega’s stiekem best heel erg mis. Ik hou nou eenmaal van gezelligheid en in je ééntje aan de keukentafel is dan toch anders. Ook thuis zing ik nog gewoon mee met de muziek (ook met de schuifpui open), er is alleen niemand om me heen die me uitlacht en vindt dat het te vals is (zelfs de buren niet). Nooit gedacht dat ik dat nog eens zou zeggen, maar zelfs dat ga je missen. Daarom ben ik wel weer blij dat ik inmiddels, uiteraard met 1,5 meter afstand, weer vanuit Amersfoort aan het werk ben.

Door de coronacrisis en dan met name het sluiten van de horeca zijn we met z’n allen wel meer in de supermarkt te vinden. Tijd om het eens over de veranderingen in instore communicatie te hebben. Want juist die winkelvloer is precies te plek waar we bij onze klanten een aantal dingen zien veranderen om de consument te verleiden juist hún producten te kopen.

Waar een tijd terug de schappen bomvol werden aangekleed met schapbogen, banieren, vloerstickers, enz., lijkt de tijd van de schreeuwerige schappen een beetje voorbij. Beleving gaat steeds belangrijker worden. Wij zien nu een verschuiving die veel meer gericht is op de ervaring van het product door de consument. Er worden veel kookmeubels ingezet, waarbij het product op een smakelijke wijze in de winkel bereid wordt en de consument het direct kan proeven. Met daarbij eenvoudige receptenkaarten worden klanten verleid om het product mee te nemen en thuis zelf ook eens één van de lekkere gerechten te maken. En dus maken wij nu zeer geregeld niet alleen de aankleding van de kookmeubels, maar ook o.a. schorten en receptenkaartjes om de ervaring daarbij compleet te maken. Meegaan met de tijd wordt dus steeds belangrijker in een continue veranderende markt, ook als die door corona even anders is dan verwacht. In deze periode zijn veel kookdemonstraties omgezet naar sampling acties, met dezelfde receptinspiratie. Op deze manier kan de klant het product toch proeven en krijgen ze de inspiratie en beleving mee naar huis.

Ik ben erg blij met No Panic als partner. Jullie schakelen snel en kijken met een scherp en commercieel oog naar onze vraagstukken. Vaak ben ik dan ook erg blij met jullie suggesties!

Floor de Nooij, Brand Manager Brunch The Kraft Heinz Company

Naast beleving van de consument zie je ook dat de trend van verduurzaming steeds meer terrein begint te winnen. Dat was al even bezig, maar de tijd waarbij kartonnen displays een weekje in de winkel blijven staan om vervolgens weggegooid te worden is nu wel voorbij. Inmiddels worden displays zo ontwikkeld dat een achterwand of topkaart eenvoudig te verwisselen is en eventueel zelfs de schapindeling aan te passen is tussendoor. Hierdoor worden klanten een stuk flexibeler om dezelfde basis meerdere keren te gebruiken.

Wat wij daarnaast al enkele jaren doen voor verschillende van onze klanten voor bijvoorbeeld de aankleding in hun pand of bij beurzen, zijn de blow-ups, flink uitvergrote versies van de originele verpakking. Dit zijn enorme blikvangers, waarbij je ziet dat ook de supermarkten die steeds meer gaan plaatsen. Afwijkende vormen springen altijd in het oog, zeker in combinaties met winacties! We zijn nou eenmaal Nederlanders en als we ergens iets gratis kunnen krijgen zijn we er als de kippen bij.

Genoeg gezegd. Wil jij nou ook meedoen met deze of andere trends? En weten hoe wij kunnen helpen met de instore activatie? Neem dan contact met ons op via info@nopanic.nl of 033 – 456 08 93.