Om te beginnen wil ik jullie even bedanken voor het gebruik van mijn font op jullie website. Ik vind het een eer dat jullie de Melbourne hebben gekozen en ik vind de site er erg leuk uitzien. Mijn naam is Marco Müller. Ik ben geboren in Hamburg (Duitsland) en ik ben ontwerper bij Adobe.
Ik ben begonnen aan het font tijdens mijn studie Communication Design aan de University of Applied Sciences in Hamburg (HAW). Ik kreeg les van Jovica Veljovic, een goede letterontwerper en heel goede leraar. Ik wou dat ik kon zeggen dat ik iets in mijn hoofd had toen ik de eerste letters maakte, maar ik vrees dat het meer ‘trail and error’ was om te kijken hoe ik de letters consistent kreeg. Ik vond het vooral leuk om te doen.
Ik denk ongeveer een jaar, maar ik ben er niet constant mee bezig geweest, ik moest ook nog studeren. Toen ik het font had ge-upload naar een niet-commerciële website, kreeg ik veel leuke reacties. Ik besloot toen om het font te bewerken en in ieder geval alle karakters toe te voegen voor West-Europese talen en maakte de overstap naar MyFonts.
Ik vind het fascinerend om te zien hoeveel schreefloze fonts op elkaar lijken, maar in een tekst allemaal hun eigen look-and-feel krijgen.
Het is inderdaad een heel geconstrueerd font. In die tijd vond ik de DIN heel erg leuk. Mijn voorkeur heeft altijd bij schreefloze letters gelegen. Ik vind het fascinerend om te zien hoeveel van deze fonts op elkaar lijken, maar zodra je ze in een tekst gebruikt, ze allemaal hun eigen onderscheidende look-and-feel hebben.
Ik ben begonnen aan een cursief, maar op het moment heb ik helaas te weinig tijd om er mee verder te gaan. Letters ontwerpen is meer een hobby van mij. Ik zou het font graag een keer aanvullen met een cursief en een versie willen maken zonder ronde hoekjes.
Nadat ik gewerkt had in Hamburg, ben ik voor een semester aan de Royal Institute of Technology naar Melbourne verhuisd. Daar heb ik de eerste opzet afgerond en ik dacht dat het wel een leuke naam was. Zo simpel is het.
Ik werk aan een nieuw font en ik ben begonnen aan een project met typografische experimenten en illustraties.
Het is bijzonder om te zien dat een hele website met de Melbourne is gemaakt, 5 sterren! Het is altijd leuk om te zien hoe mensen typografie gebruiken en hoeveel effect het heeft op de look-and-feel van een corporate identity.
Keola elektrische fietsen werd in 2008 geïntroduceerd en was daarmee één van de eerste e-bike merken in Nederland. Met een nieuwe positionering wil het zichzelf neerzetten als hét Nederlandse e-bike merk.
De herpositionering van luchtfilterproducent AAF is het startsein voor een Europese campagne.
Uit den ouden doosch. ‘Back-in-the days’ mochten wij het design van de kleine Jozo zout shakers onder handen nemen.
Soms vragen mensen wel eens aan mij, ‘wat is nou een typische klus voor No panic?’ Vaak gebruik ik deze case dan als voorbeeld. Hier zit alles in waar we goed in zijn.