Met hun jarenlange ervaring kunnen ze rekenen op het vertrouwen van oude contacten, maar voor afspraken met nieuwe klanten hebben ze nog geen assortiment of website om te laten zien.
Dus besluiten ze om hun website te gebruiken om hun verhaal te vertellen: twee Nederlandse vrienden die de wereld over reizen op zoek naar de laatste interieurtrends, de nieuwste materialen en de beste fabrieken.
Zo kan een bezoek aan een Afrikaanse markt de inspiratie zijn voor een nieuwe gele interieurtrend. Of een Turkse edelsmid onverwachts de basis vormen voor koperkleurige bijzettafels.
Het verhaal wordt compleet gemaakt met hun werkwijze, kwaliteitseisen en de mogelijkheid om contact op te nemen. Met een website om op terug te vallen, kunnen ze met meer vertrouwen op pad gaan.
Iedereen vindt wel iets van een ontwerp. Als jouw gemeente een nieuw logo krijgt, vinden de inwoners het allemaal te duur, heel mooi of spuuglelijk. En dat is nu precies waar het bij een ontwerp niet om gaat.
In zijn studietijd ontwerpt Marco de Melbourne, een open schreefloze letter die gebruikt is voor het ontwerp van de No Panic huisstijl en website. We vroegen hem naar het idee achter zijn font.
Soms vragen mensen wel eens aan mij, ‘wat is nou een typische klus voor No panic?’ Vaak gebruik ik deze case dan als voorbeeld. Hier zit alles in waar we goed in zijn.
Uit den ouden doosch. ‘Back-in-the days’ mochten wij het design van de kleine Jozo zout shakers onder handen nemen.