window.dataLayer = window.dataLayer || []; function gtag(){dataLayer.push(arguments);} gtag('js', new Date()); gtag('config', 'G-258721464');

Blow-ups: hoe groot mag het zijn?

Wij houden van formaten waar niemand meer omheen kan.

Bij de introductie van een nieuw product of andere verpakking zoeken onze klanten vaak naar een originele manier om de aandacht te krijgen. Een van die manieren is het ‘opblazen’ van het product of de verpakking tot een formaat waar niemand meer omheen kan. Dat klinkt simpel en gemakkelijk, maar het is toch meer dan een ballonnetje dat je even opblaast.

Meer formaat, zelfde kwaliteit

Aan de ontwikkeling van een nieuw product of andere verpakking is veel tijd en aandacht besteed, zowel door de klant als door het bureau. Wij weten dat als geen ander, want we doen het bijna dagelijks voor tal van A-merken. Als er dan eindelijk zo’n product of nieuwe verpakking klaar is, wil je al die aspecten ook terugzien in een blow-up. Dezelfde vorm, dezelfde kleuren en dezelfde afwerking. Die kwaliteit bereik je niet met een opblaasbare versie van het origineel. Dat moet echt anders.

Onze aanpak, onze ervaring

Eerst gaan we samen met de opdrachtgever aan tafel om vast te stellen waar we de blow-ups voor gaan gebruiken. Je kan ze immers inzetten op een beurs, een presentatie of als eyecatcher in een winkel of op een evenement. Ze zijn herhaaldelijk te gebruiken, dus je moet daar goed over nadenken. Ook is opslag een punt van aandacht. Blow-ups kan je niet leeg laten lopen, dus je moet over voldoende ruimte beschikken om ze tijdelijk op te slaan. Als we het formaat weten, maken we jouw verpakking geschikt voor productie. Met deze bestanden gaan we naar onze partner om samen te bespreken hoe we dit het beste kunnen aanpakken. Welke materialen gaan we gebruiken voor de buitenzijde en wat voor de vulling? Hoe werken we alles af en maken we het geschikt voor transport en opslag?

Grote voorbeelden

Intussen hebben we bij No Panic de nodige ervaring opgedaan met verschillende opdrachten voor Jacobs Douwe Egberts. Een sprekend voorbeeld zijn de pakken koffie van Piazza d’Oro. We hebben gezocht naar zacht maar toch stevig materiaal met dezelfde uitstraling als een pak koffie. Het resultaat is een blow-up van maar liefst 1.80 m hoog. Om het inzakken van de verpakking te voorkomen, hebben we binnenin een extra frame aangebracht.

IMG_0375-e1563444826727-768x1024.jpg

Ook interessant

ICED-CAFITESSE-header.jpg

Zie alles